(022) 00 22 44

Ghid complect pentru înființarea unui SRL fizic sau online la ASP (AGENŢIA SERVICII PUBLICE)

Etapele de înființare a unei afaceri în 2025

Fizic (la ASP)


1. Programarea la ASP

Programează-te pe site-ul asp.gov.md la orice filială convenabilă pentru tine, pe data și ora dorită.
Notă: Programările sunt de obicei cu 1-2 luni în avans,
dacă nu te grăbești.

Alternativ, te poți prezenta la orice filială ASP în rând viu fără programare însă pentru filialele din Chișinău este recomandat să te prezinți înainte de deschiderea filialei (până la ora 8) pentru a fi printre primii 5, deoarece persoanele din rând sunt primite doar până la ora 9.
Dacă nu reușești, va trebui să revii. La filialele din afara Chișinăului, programul poate fi mai flexibil, în funcție de numărul persoanelor aflate în rând.

2. Documentele și informația necesară

Când te prezinți la ASP, asigură-te că ai documentele și informația specificată mai jos:

  • Buletinul de identitate valabil al Administratorului și Fondatorului (aceeași persoană poate îndeplini ambele roluri). Dacă este prezentată o persoană împuternicită, aceasta trebuie să aibă procura notarială.
  • Adresa juridică – de regulă, adresa de domiciliu a Administratorului sau o altă adresă unde se poate primi corespondența. Ducont poate să vă ofere Adresa juridică .
    Notă:Alege o adresă stabilă, deoarece modificarea ei este mai complicată decât înființarea unei noi întreprinderi.
  • Denumiri de companie - Trebuie să fii pregătit și să ai cel puțin 3-4 variante de denumire pentru compania pe care dorești să o lansezi. Denumirea companiei nu trebuie să se repete sau să poată fi confundată cu o altă firmă, de aceea trebuie să fie mai sofisticată și individuală.
    Din păcate, în acest moment nu există un site online unde s-ar putea verifica disponibilitatea denumirilor, operatorii de la ASP o fac manual pe loc.
  • Genuri de activitate / Coduri CAEM – informează-te despre activitățile pe care le va desfășura compania ta, cu ce se va ocupa aceasta, indica mai multe genuri de activitate pe care posibil o să le activezi în viitor.
    Este recomandabil să ai lista cu codurile CAEM corespunzătoare fiecărui gen de activitate pe care dorești să-l incluzi.
    Pentru a consulta lista completă a genurilor de activitate din Republica Moldova, poți descărca "Clasificatorul Activităților din Economia Moldovei" de pe Statistica RM.
  • Achitarea taxelor de stat – se efectuează la filiala unei bănci din incinta ASP sau prin Mpay, reprezentând aproximativ 2000 lei.
  • Ștampilă (opțional) – se poate procura la operatorul ASP odată cu depunerea cererii. Nu este obligatorie conform Legii nr. 160 din 07.07.2016.

3. Primirea documentelor de constituire

După depunerea cererii, vei fi programat peste o zi pentru a ridica documentele de înființare a companiei.

Notă: După deschidere, nu este necesar să te mai prezinți la Statistica, FISC și CNAS, deoarece toate informațiile se transmit online de către ASP.

4. Deschiderea conturilor bancare

La 1-3 zile după primirea documentelor, poți deschide conturile bancare ale companiei. Noi recomandăm banca MAIB - partenerii noștri de încredere, dar poți alege orice bancă potrivită nevoilor tale.

5. Crearea semnăturii electronice

Realizează semnătura electronică pentru a avea acces la cabinetul companiei și a putea prezenta rapoartele obligatorii. Aceasta se poate face pe pki.ctif.md sau semnatura.md.

ONLINE


1. Semnătura electronică

Pentru a deschide o companie online, vei avea nevoie de semnătura electronică a fondatorilor și/sau administratorilor.
Obține semnătura pe pki.ctif.md, semnatura.md sau la operatorii de telefonie mobilă Moldcell/Orange.

2. Rezervarea denumirii

Descarcă, completează și semnează electronic “Cerere de verificare și rezervare a denumirii persoanei juridice” de pe e-services.md și transmite documentul la inregistrare.ud@asp.gov.md.

În cerere, indică 3 denumiri în ordinea priorității. Dacă prima nu îndeplinește criteriile, se va examina următoarea.
Peste o zi, vei primi un cont de plată de 242 lei pentru verificarea și rezervarea denumirii, care trebuie achitat în aceeași zi și de transmis înapoi confirmarea plății și primești peste 1-3 zile cele 2 documente de rezervare (cu denumirea acceptată).

3. Înregistrarea companiei

Trimite pe email, la inregistrare.ud@asp.gov.md, următorul set de documente (descărcate, completate și semnate de pe e-services.md):

  • Cerere privind înregistrarea de stat a persoanei juridice (formular)
  • Decizia fondatorului unic (dacă este cazul) sau Proces-verbal al Adunării de constituire (dacă sunt mai mulți fondatori)
  • Declarație privind antecedente penale (în formă liberă, nu este formular)
  • Declarația privind beneficiarul/beneficiarii efectivi (formular)
  • Statutul SRL (formular)
  • Buletinul scanat al fondatorului/administratorului
  • Documentul de confirmare a aprobării denumirii
  • Documentul de confirmare a verificării și rezervării denumirii

4. Plata pentru înregistrarea de stat

Peste o zi, vei primi pe email un cont de plată de 1149 lei pentru înregistrarea de stat a persoanei juridice.
Achită suma în aceeași zi și transmite confirmarea plății.
Ulterior, vei primi codul IDNO al companiei, pe care trebuie să-l adaugi în Statut, să-l semnezi electronic și să-l expediezi înapoi.

5. Primirea documentelor de constituire

Peste câteva zile vei primi setul complet de documente de constituire, care include:

  • Decizia
  • Inștiințarea
  • Statutul

6. Obținerea extrasului din registrul de stat

Peste o zi, completează online formularul de pe eservicii.gov.md, semnează-l electronic și achită plata (cost: 220 lei, dacă este executat la zi).
Apoi vei primi extrasul pe emailul indicat în cerere sau îl poți descărca din mcabinet.gov.md.

7. Deschiderea conturilor bancare

Deschide conturile bancare ale companiei: poți opta pentru deschiderea online (de exemplu, la MAIB prin completarea formularului, ce implică un apel video cu reprezentantul băncii) sau prezentându-te fizic la orice altă bancă cu documentele de constituire.

Finalizarea procesului

Compania este complet creată și gata de funcționare. Următorul pas este să alegi o firmă de contabilitate de încredere, pentru a te asigura că toate aspectele financiare și administrative sunt puse la punct încă de la început.


Opțiunea serviciului complet

Costul pentru înființarea companiei de către Ducont constitue - 7000 lei
(5000 lei serviciul de înfiițare + 2000 lei taxe de stat).

Alte servicii

Evidență Contabilă

Preluăm și prelucrăm documentele firmei tale pentru a obține evidențele impuse de legislație.

Consultanță Fiscală

Asistență în perioada controalelor fiscale și pentru clarificări privind impozitarea.

Adresă juridică

Adresa sediului firmei este indispensabilă pentru desfășurarea activității în Moldova.

Scroll to top button