Ghid pas cu pas pentru deschiderea unei firme în Moldova. Află tot ce trebuie să știi despre procesul de înregistrare, documentele necesare, și cerințele legale.
Ghid complect pentru înființarea unui SRL fizic sau online la ASP (AGENŢIA SERVICII PUBLICE)
Programează-te pe site-ul asp.gov.md la orice filială convenabilă pentru tine, pe data și ora dorită.
Notă: Programările sunt de obicei cu 1-2 luni în avans,
dacă nu te grăbești.
Alternativ, te poți prezenta la orice filială ASP în rând viu fără programare însă pentru filialele din Chișinău este recomandat să te prezinți înainte de deschiderea filialei (până la ora 8) pentru a fi printre primii 5, deoarece persoanele din rând sunt primite doar până la ora 9.
Dacă nu reușești, va trebui să revii. La filialele din afara Chișinăului, programul poate fi mai flexibil, în funcție de numărul persoanelor aflate în rând.
Când te prezinți la ASP, asigură-te că ai documentele și informația specificată mai jos:
După depunerea cererii, vei fi programat peste o zi pentru a ridica documentele de înființare a companiei.
Notă: După deschidere, nu este necesar să te mai prezinți la Statistica, FISC și CNAS, deoarece toate informațiile se transmit online de către ASP.
La 1-3 zile după primirea documentelor, poți deschide conturile bancare ale companiei. Noi recomandăm banca MAIB - partenerii noștri de încredere, dar poți alege orice bancă potrivită nevoilor tale.
Realizează semnătura electronică pentru a avea acces la cabinetul companiei și a putea prezenta rapoartele obligatorii. Aceasta se poate face pe pki.ctif.md sau semnatura.md.
Pentru a deschide o companie online, vei avea nevoie de semnătura electronică a fondatorilor și/sau administratorilor.
Obține semnătura pe pki.ctif.md, semnatura.md sau la operatorii de telefonie mobilă Moldcell/Orange.
Descarcă, completează și semnează electronic “Cerere de verificare și rezervare a denumirii persoanei juridice” de pe e-services.md și transmite documentul la inregistrare.ud@asp.gov.md.
În cerere, indică 3 denumiri în ordinea priorității. Dacă prima nu îndeplinește criteriile, se va examina următoarea.
Peste o zi, vei primi un cont de plată de 242 lei pentru verificarea și rezervarea denumirii, care trebuie achitat în aceeași zi și de transmis înapoi confirmarea plății și primești peste 1-3 zile cele 2 documente de rezervare (cu denumirea acceptată).
Trimite pe email, la inregistrare.ud@asp.gov.md, următorul set de documente (descărcate, completate și semnate de pe e-services.md):
Peste o zi, vei primi pe email un cont de plată de 1149 lei pentru înregistrarea de stat a persoanei juridice.
Achită suma în aceeași zi și transmite confirmarea plății.
Ulterior, vei primi codul IDNO al companiei, pe care trebuie să-l adaugi în Statut, să-l semnezi electronic și să-l expediezi înapoi.
Peste câteva zile vei primi setul complet de documente de constituire, care include:
Peste o zi, completează online formularul de pe eservicii.gov.md, semnează-l electronic și achită plata (cost: 220 lei, dacă este executat la zi).
Apoi vei primi extrasul pe emailul indicat în cerere sau îl poți descărca din mcabinet.gov.md.
Deschide conturile bancare ale companiei: poți opta pentru deschiderea online (de exemplu, la MAIB prin completarea formularului, ce implică un apel video cu reprezentantul băncii) sau prezentându-te fizic la orice altă bancă cu documentele de constituire.
Compania este complet creată și gata de funcționare. Următorul pas este să alegi o firmă de contabilitate de încredere, pentru a te asigura că toate aspectele financiare și administrative sunt puse la punct încă de la început.